Podyplomowe Studia Mentoring
Podyplomowe Studia Mentoring mają na celu przygotowanie słuchaczy do pełnienia roli mentorów poprzez wyposażenie ich w profesjonalne umiejętności i wiedzę przydatną w zawodach związanych z kontaktami z innymi ludźmi.
Merytoryczny nadzór – posiadamy akredytację EMCC (European Mentoring and Coaching Council)
Renomowani partnerzy – współorganizatorami studiów są firmy Norman Benett i House of Skills
Angażujące studia – wszystkie zajęcia są prowadzone w kameralnej grupie (maks. 22 osoby)
Dlaczego warto?
- Sprawdzone i praktyczne umiejętności połączone z aktualną wiedzą akademicką.
- Udział wszystkich słuchaczy w projekcie mentoringowym (indywidualne sesje mentoringowe połączone z grupową superwizją).
- Możliwość zapoznania się z wieloma różnymi podejściami do mentoringu i wybranie tego najlepiej pasującego do indywidualnych preferencji.
- Zajęcia prowadzone są przez profesjonalnych mentorów, trenerów, szkoleniowców i wykładowców akademickich.
- Profil studiów można określić jako „Coaching Plus” ponieważ obejmują one wszystkie ważne tematy coachingowe przydatne w mentoringu, znacząco uzupełnione przez kompetencje ściśle mentoringowe. Dzięki temu, ukończenie studiów pozwala wejść na szybką ścieżkę do uzyskania indywidualnej akredytacji EMCC zarówno w coachingu, jak i mentoringu.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Mentoring skierowane są do:
- liderów i menedżerów przygotowujących się do roli mentora,
- osób poszukujących nowatorskich metod rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacjach,
- osób pracujących w działach HR oraz koordynatorów programów mentoringowych,
- osób zarządzających transferem wiedzy w organizacjach,
- coachów, trenerów, nauczycieli,
- właścicieli małych i średnich firm,
- osób posiadających bogate doświadczenie zawodowe i życiowe,
- wszystkich zainteresowanych mentoringiem i rozwojem.
Rekomendacje
Mentor potrzebuje fachowych umiejętności, jeśli chce pomagać podopiecznemu sprecyzować cele, zbudować wewnętrzne zaangażowanie i rozwinąć się jako przyszły lider. Odpowiedzią na te potrzeby jest udział w studiach Mentoringu, proponowanych po raz pierwszy w Polsce w jednej z najbardziej rozpoznawalnych i liczących się uczelni w kraju, jaką jest SGH.
Umiejętności miękkie stanowią dzisiaj o sukcesie w sferze zawodowej - są równoważne dla umiejętności specjalistycznych w obszarze, w którym się rozwijamy. Oferta studiów Mentoringu stanowi doskonałe uzupełnienie i rozwinięcie tych postaw i kompetencji, które pozwalają skutecznie pracować z ludźmi, rozwijać ich, być zaufanym partnerem dla swoich współpracowników.
Program
Program studiów złożony jest z 7 bloków tematycznych, w ramach których prowadzonych jest w sumie 27 modułów, trwających łącznie 160 godzin dydaktycznych. Wszystkie razem składają się na szerokie, zróżnicowane i wszechstronne kompendium wiedzy na temat mentoringu. Równocześnie każdy moduł stanowi zamkniętą i kompletną całość, będącą wyrazem autorskiego podejścia naszych wykładowców. Dzięki temu, nasi słuchacze mają okazję poznać całe spektrum podejść do mentoringu oraz tematów ściśle powiązanych z mentoringiem. Jednocześnie program studiów pozwala bardziej szczegółowo zagłębić się w interesujące naszych słuchaczy obszary tematyczne.
Na program studiów składają się następujące bloki tematyczne i poszczególne moduły:
I. PROCES MENTORINGOWY
- Wprowadzenie do mentoringu
- Przebieg procesu mentoringowego
- Kontrakt mentoringowy
- Kodeks etyczny mentoringu
II. NARZĘDZIA WYKORZYSTYWANE W PROCSIE MENTORINGOWYM
- Budowanie relacji mentor – mentorowany
- Narzędzia w mentoringu
- Zmiana pozycji percepcyjnej jako narzędzie mentora
III. KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE
- Warsztaty efektywnego komunikowania
- Dobre rozmowy
- Story telling w mentoringu
- Udzielanie informacji zwrotnej
IV. METODY I TECHNIKI STOSOWANE W MENTORINGU
- Ustalanie celów i działań mentoringowych
- Kompetencje mentora
- Metody diagnostyczne w mentoringu
- Trening akceptacji i zaangażowania
V. MENTORING Z PERSPEKTYWY MENTOROWANEGO
- Przygotowanie mentorowanego do mentoringu
- Rola mentorowanego
- Praca z oporem mentorowanego
- Jak uczą się dorośli
VI. MENTORING W ORGANIZACJI
- Trendy w rozwoju ludzi w organizacjach
- Wdrażanie procesów mentoringowych w organizacjach
- Proces rekrutacji i selekcji mentorów i mentorowanych
- Mentoring kariery
VII. OBSZARY WSPIERAJĄCE MENTORING
- Psychologia w mentoringu
- Zarządzanie różnorodnością
- Mentoring grupowy – warsztat z superwizorem
- Projekt mentoringowy
Razem: 160 godzin dydaktycznych
Wykładowcy o swoich zajęciach:
Kierownik studiów
Kierownik Studiów Podyplomowych Public Relations oraz Studiów Podyplomowych Coaching w SGH. Pełnił funkcję Dyrektora Akademickiego Międzynarodowego programu CEMS MIM, zastępcy dyrektora Instytutu oraz kierownika Katedry w SGH. Jego główne zainteresowania badawczo-naukowe i dydaktyczne koncentrują się wokół zachowań organizacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi, przywództwa, władzy i polityki w organizacji, komunikacji w biznesie i zarządzania międzykulturowego.
Wykładowcy
Akredytowany Coach i Business Coach ICC. Ukończył szkolenie T. Harv Eker Signature Program –Train The Trainer Certyfication”, Londyn 2013; kurs Organization & Relationship Systems Coaching (ORSC), Paryż 2012–2013. Akredytowany trener Insights DiscoveryTM – Personal Effectiveness oraz konsultant Insights DiscoveryTM – Full Circle. Akredytowany konsultant Extended DISC i Facet5.
Trenerka i konsultantka House of Skills. Ma 17-letnie doświadczenie projektowaniu i prowadzeniu programów rozwojowych dla menedżerów biznesu i sektora publicznego. Prowadziła szkolenia dla mentorów i mentorek w firmach z sektora farmaceutycznego i nowych technologii.
Coach & Team Coach, Coach EMCC z akredytacją EIA Practitioner. Dyrektor zarządzający w Norman Benett; psycholog. Posiada 20 lat doświadczenia jako trener biznesu, coach i konsultant. Tworzyła i prowadziła szkolenia, projekty HR i systemy rozwoju w organizacjach.
Partner w firmie TIME FOR TEAM oraz Chief Inspiration Officer w Extended Tools Polska – firmy specjalizującej się w cyfrowych narzędziach wspierających rozwój pracowników. Doświadczenie zdobywał m.in. jako: HR Manager – Xerox Polska, konsultant – Nicholson International, praktykant – Harley-Davidson Motor Company. Ukończył Advanced Management Program na IESE Business School, University of Navarra.
Psycholożka, mentorka kariery, ekspertka ds. mentoringu. Skończyła psychologię społeczną na Uniwersytecie SWPS, doradztwo zawodowe (SGH), zarządzanie rozwojem (Uniwersytet SWPS), certyfikację coachingową (ICC), II stopnie kursu terapii TSR (Terapia Skoncentrowana na Rozwiązania) oraz Akademię Mentoringu pod skrzydłami Davida Clutterbuck (Mind Partners). Z doświadczenia zawodowego HR-owiec ze specjalizacją rozwój/rekrutacja, z 20-letnim doświadczeniem w korporacjach w branżach finansowej i farmaceutycznej, w Polsce i w Niemczech.
Certyfikowany audytor wewnętrzny, mentor oraz trener biznesu. Szef firmy doradczej i akademii kursów online. Wieloletni dyrektor zespołów audytu oddany pasji doskonalenia organizacji (PGZ S.A., PKP Intercity, PKP PLK, ARiMR). Pracownik misji pokojowych w Kosovie, Serbii i Macedonii. Jako konsultant doradzał w opracowaniu i wdrożeniu wielu programów mentoringowych, a także systemów kontroli i zarządzania ryzykiem.
Coach i mentor kariery (międzynarodowa akredytacja ACC ICF i w trakcie zdobywania akredytacji PCC), właścicielka marki Promotion Coaching. Od 11 lat menedżerka w międzynarodowych korporacjach, której pasją jest rekrutacja, rozwijanie talentów i dbanie o dobrostan pracowników. Na stronie www.natalialesnikowska.pl regularnie publikuje artykuły oraz recenzje książek związanych z rozwojem zawodowym i osobistym. Absolwentka studiów Canadian Executive MBA w SGH.
Akredytowany Mentor i Coach EMCC z akredytacją EIA na poziomie Practitioner. Jest również nauczycielem, trenerem i menedżerem z 20 letnim doświadczeniem. Od marca 2019 roku jest prezesem EMCC Poland European Mentoring and Coaching Council Poland. Na co dzień uczy zawodu coacha w Norman Benett Academy, na studiach podyplomowych z coachingu w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Konsultant, coach, trener w jednej z wiodących na polskim rynku firm szkoleniowo-doradczych, House of Skills. Od wielu lat wspiera menedżerów i ekspertów w rozwoju ich umiejętności oraz potencjału, poprzez diagnozę ich talentów, kompetencji i dostarczanie różnorodnych rozwiązań rozwojowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w obszarze szkoleń i rozwoju w firmie farmaceutycznej.
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Certyfikwany konsultant w zakresie kultury organizacyjnej MultiFocusModel™, Certyfikowany coach International Coaching Community (ICC), Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych: Hogan Assessment®, MBTI® (Myers-Briggs Type Indicator), Extended DISC®, Success Insights™, Facet5®, MAPP™. Posiada certyfikację w zakresie stosowania metodologii ROI® projektów HR. Absolwentka rocznej Szkoły Procesu Grupowego Haliny Nieniewskiej-Nałęcz oraz rocznego stażu w Instytucie Terapii Gestalt.
Od dwóch dekad fascynuje się i zarabia na życie wspierając ludzi w rozwoju. Jej działania koncentrują się na trzech obszarach zawodowych. Szkolenia z wystąpień, autoprezentacji i storytellingu to główny obszar jej działania szkoleniowego. Rozwija również inne kompetencje osobiste takie jak: asertywność, inteligencja emocjonalna, radzenie sobie ze stresem.
Mentorka w 2 edycjach Programu ShesInnovation oraz 2 edycjach Programu Mentoringowego SGH. Doradca ds. zarządzania strategicznego i międzynarodowej ekspansji firm. Pełnomocnik Rektora SGH ds. Afryki, Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, autorka wykładów i szkoleń z zarządzania strategicznego, które prowadzi na 3. kontynentach (Europa, Afryka, Azja).
Andragog, absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów Trenerów Grupowych na Uniwersytecie SWPS, adiunkt w Zakładzie Zachowań Organizacyjnych w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół obszaru kapitału ludzkiego w organizacji: szkolenia, rozwój i dobrostan pracowników, nowoczesne metody i narzędzia rozwoju pracowników, komunikacja i relacje w zespołach, neuroedukacja, lifelong learning, metodyka kształcenia.
Profesor uczelni w Katedrze Marketingu Międzynarodowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Stypendystka Kosciuszko Foundation w University of Minnesota (USA), wykładowca Aalto University w Finlandii oraz Erfurt University w Niemczech. Prowadzi warsztaty ze sztuki prezentacji na wszystkich poziomach kształcenia.
Pracuje w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego w Kolegium Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik podyplomowych studiów Public Relations oraz podyplomowych studiów Coachingu w SGH. Pełnił funkcję dyrektora akademickiego międzynarodowego programu CEMS MIM, zastępcy dyrektora Instytutu oraz kierownika Katedry w SGH.
Prezes firmy szkoleniowo-doradczej House of Skills. Posiada wieloletnie doświadczenie i praktyczną wiedzę dotyczącą prowadzenia firmy usług profesjonalnych, budowania i wdrażania strategii oraz przygotowywania, oferowania i dostarczania złożonych rozwiązań z obszaru zarządzania i rozwoju pracowników. Specjalizuje się w najnowszych trendach dotyczących HR, jest współautorem książki „Zespoły po polsku”. Absolwent SGH oraz Executive MBA University of Quebec at Montreal oraz SGH w Warszawie.
Rekrutacja
4. edycja studiów zostanie uruchomiona w roku akademickim 2024/2025.
Zajęcia rozpoczną się 15 listopada 2024 r.
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- zdanie ustnego egzaminu końcowego,
- zrealizowanie projektu mentoringowego.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 10 500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna do 31 stycznia 2025 r.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
Aleksandra Bardadyn
tel.: 22 564 93 76
e-mail: agorsk@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
prof. dr hab. Jacek Miroński
e-mail: jm67@sgh.waw.pl
Adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Gospodarki Światowej
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Zarządzania Międzynarodowego
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się co dwa tygodnie w piątki od 17:10 do 20:40 i w soboty od 9:00 do 18:00.
- Opłata za całość studiów: 10 500 zł (możliwe raty).
prof. dr hab. Jacek Miroński
e-mail: jm67@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe